.RU

Открытый урок по английскому языку в 6 классе

Открытый урок по английскому языку в 6 классе.

Макарова Н.Ф., учитель английского языка.

Муниципальное общеобразовательное учреждение

Алексеевской средней общеобразовательной

школы № 2 с углубленным изучением отдельных предметов.

Тема: Достопримечательности Лондона.

Цели: Образовательные:

Развивающие:

Воспитательные:


Оборудование: Проектор; компьютер; раздаточный материал (карточки с предложениями), классная доска.

Ход урока.

1.Организационный момент.

T: Good morning, pupils. I’m glad to see all of you here today.

T: The name of our lesson is “Places of interest in London”.

2. Мозговой штурм.

T: What is your association with the name 'London'?”

city

capital England

London

large

We will add some more associations during our lesson. (Схема ассоциаций остаётся на доске и дополняется во время урока).

3. Объяснение нового материала.

А) Фонетическая отработка слов.

T: Look at the screen. Here are some pictures of sights of London. Repeat after me ‘Big Ben’. Finish the sentence:

Tower Bridge; Westminster Abbey; Buckingham Palace; the Houses of Parliament; Trafalgar Square; Big Ben.

(Учащиеся смотрят на картинки достопримечательностей на экране, повторяют название хором за учителем).

Б) Работа с дефинициями.

T: Look at the screen. Here is the test. You are going to be experts. Choose the right answer to finish the sentences.

(Учащиеся выполняют тестовое задание).

1.Westminster Abbey is a) the church, b) the river, c) the house

2. Buckingham Palace is the place for a) the Queen, b) the Parliament, c) the businessmen

3. The Houses of Parliament is the place where a) teenagers dance,

b)country’s leaders speak, c) Prince Charles lives

4. Trafalgar Square is a) the museum, b)the art gallery, c) the street

5. Tower Bridge is across a) the Rain, b) the Mississippi, c) the Thames

T: Now let’s add some more associations to the scheme. What are they?

(Учащиеся называют достопримечательности. К схеме на доске добавляются карточки.)

4. Закрепление лексического материала.

А) T: Imagine you have a chance to visit London. What places you would like to visit? Look at the screen. Use these phrases to complete the sentences. Repeat after me I would like to visit,iIt is a pleasure to see, I want to go to. For example I would like to see Big Ben. What about you? (Учащиеся устно составляют предложения по схеме на экране).

The Houses of Parliament Queen Elizabeth 2



I would like to visit Big Ben

It is a pleasure to see Buckingham Palace

I want to go to

Tower Bridge Westminster Abbey

Trafalgar Square

Б) T:Look at the screen. Match the phrases and complete the sentences. One place of interest may have 2 or 3 variants. For example Big Ben is a popular place for tourists. Big Ben is famous for its clock. Give as many variants as possible.

perekritie-had-putyami-kievskogo-vokzala-kniga-napisana-dlya-uchenikov-i-uchitelej-a-takzhe-dlya-teh-kogo-interesuet.html
perelk-publkacj-svrodoneckogo-tehnologchnogo-nstitut-snu-m-v-dalya-za-2006-rk-stranica-10.html
perelk-standartv-rekomendacj-ta-nastanov-vov.html
perelomi-kostej-uchebnik-dlya-bakalavriata-gumanitarnih-vuzov.html
perelyotnie-ptici-obiknovennij-skvorec-predmet-biologiya-issledovanie.html
peremeni-industrialnaya-sistema-v-g-udilov-krushenie-ekonomicheskih-illyuzij-ot-sistemi-vizhivaniya-k-sisteme-blagopoluchiya.html
  • institute.bystrickaya.ru/glava-17-vozobnovlenie-voprosa-pochemy-neodnim-poveleniem-spas-cheloveka-no-ponadobilsya-takoj-okolnij-put.html
  • crib.bystrickaya.ru/issledovanie-elektrohimicheskogo-povedeniya-ionov-samariya-v-hloridnih-i-hloridno-ftoridnih-rasplavah-chast-6.html
  • uchenik.bystrickaya.ru/bazovie-presuppozicii-nlp-prajm-evroznak.html
  • college.bystrickaya.ru/34-korrelyacii-anomalnogo-metilirovaniya-viyavlennih-lokusov-s-kliniko-morfologicheskimi-harakteristikami-rmzh.html
  • turn.bystrickaya.ru/period-obucheniya-poyasnitelnij-doklad.html
  • ekzamen.bystrickaya.ru/shkola-kaysen-sistema-razvitiya-dushi-i-tela-stranica-3.html
  • doklad.bystrickaya.ru/uprazhneniya-dlya-razvitiya-sili-golosa-uchebnoe-posobie-pod-red-e-a-loginovoj-spb-izd-vo-soyuz-2005-korrekcionnaya.html
  • occupation.bystrickaya.ru/nenavizhu-vojnu-smoktunovskij-bit-bit.html
  • zadachi.bystrickaya.ru/privolzhskij-federalnij-okrug-o-nekotorih-aspektah-molodezhnoj-politiki-v-privolzhskom-federalnom-okruge-stranica-9.html
  • ekzamen.bystrickaya.ru/specifika-metodov-i-priemov-formirovaniya-dvizhenij-organov-rechevogo-apparata-i-postanovki-zvukov-u-detej-s-zpr.html
  • writing.bystrickaya.ru/didakticheskie-svojstva-globalnoj-informacionno-kommunikacionnoj-seti-internet.html
  • school.bystrickaya.ru/kompleksnij-analiz-finansovo-hozyajstvennoj-deyatelnosti-predpriyatiya.html
  • assessments.bystrickaya.ru/dualizm-i-otreshennost-ufologicheskaya-psihologiya-o-kontakterstve.html
  • pisat.bystrickaya.ru/srednyaya-urozhajnost-cga-referat-5.html
  • grade.bystrickaya.ru/nominacii-i-ee-cel.html
  • desk.bystrickaya.ru/oprosnik-v-detskom-sadu-moskva-press-reliz-mezhregionalnogo-obshestvennogo-dvizheniya-semya-lyubov-otechestvo.html
  • lektsiya.bystrickaya.ru/pragmaticheskie-osobennosti-inversii-v-anglijskom-yazike.html
  • abstract.bystrickaya.ru/1-razvitie-kompyuternih-klassov-kak-centra-otkritogo-dostupa-k-informacionnim-resursam.html
  • reading.bystrickaya.ru/kommersant-moskva-n020-522009-uralkalij-anonsi-sobitij-na-chetverg-5-fevralya-2009-g-2.html
  • nauka.bystrickaya.ru/uchebno-metodicheskij-kompleks-po-discipline-finansi-i-kredit-specualnostnapravlenue.html
  • tetrad.bystrickaya.ru/uchebno-metodicheskij-kompleks-disciplini-tehnologii-fizkulturno-sportivnoj-deyatelnosti-naimenovanie-disciplini.html
  • thesis.bystrickaya.ru/professiya-regulirovshik-radioelektronnoj-apparaturi-i-priborov.html
  • shkola.bystrickaya.ru/psihologicheskoe-ponimanie-ucheniya-svyatoj-troici.html
  • essay.bystrickaya.ru/buhgalterskij-balans-na-konec-2005-goda-i-kratkie-svedeniya-o-licah-vhodyashih-v-sostav-organov-upravleniya-kreditnoj.html
  • predmet.bystrickaya.ru/rikyor-p-p50-konflikt-interpretacij-ocherki-o-germenevtike-per-s-fr-i-vstupit-st-i-vdovinoj-stranica-18.html
  • klass.bystrickaya.ru/4-vospitatelnaya-sistema-obrazovatelnogo-uchrezhdeniya-soderzhanie-obshie-voprosi-soderzhanie-obrazovatelnoj-deyatelnosti.html
  • prepodavatel.bystrickaya.ru/tema-11-nocicepciya-antinociceptivnaya-sistema-organizma-uchebno-metodicheskij-kompleks-kurs-2-disciplina-normalnaya.html
  • abstract.bystrickaya.ru/--s-v-gippius-trening-razvitiyakreativnosti.html
  • holiday.bystrickaya.ru/o-provedenii-rajonnogo-etapa.html
  • thesis.bystrickaya.ru/poyasnitelnaya-zapiska-k-uchebnomu-planu-na-2014-2015-uchebnij-god.html
  • universitet.bystrickaya.ru/torgovij-balans-1-upravlenie-socialno-ekonomicheskimi-sistemami-organizaciyami.html
  • institut.bystrickaya.ru/tablica-5-proizvodstvo-vazhnejshih-vidov-promishlennoj-produkcii-v-naturalnom-virazhenii-v-sootvetstvuyushih-edinicah-izmereniya.html
  • education.bystrickaya.ru/-toj-volosti-derevni-azovskoj-azovo-prohor-nikitin-sin-zlobin.html
  • klass.bystrickaya.ru/4naibolee-ostrie-problemi-detskoj-invalidnosti-sovet-federacii.html
  • university.bystrickaya.ru/glavavii-ohrana-okruzhayushej-sredi-priosushestvlenii-hozyajstvennoj-iinoj-deyatelnosti.html
  • © bystrickaya.ru
    Мобильный рефератник - для мобильных людей.

    Big Ben



    is

    a historic building




    Buckingham Palace

    the capital

    tourists.

    Westminster Abbey

    famous for

    the river Thames.

    London

    across

    its clock.

    Tower Bridge

    a popular place for

    of England.

    Trafalgar Square